Thursday 1 March 2012

KIDSKONNECT

 HOMEPAGE
kidskonnect adalah laman web yang mengutamakan pendidikan kepada kanak-kanak.Laman web  kidskonnect  memberi banyak manfaat dan kebaikan  kepada kanak-kanak dan juga ibubapa.Laman web ini memberi  banyak informasi pendidikan kepada kanak-kanak.Dalam laman web ini mengandungi beberapa jenis tema.Kelebihan laman web ini adalah web ini mengandungi beberapa tema.iaitu tema haiwan,tema anggota badan,tema sukan,tema muzik.tema alam sekeliling, dan lain-lainya. Keistimewaan laman web ini adalah ia mengandungi gambar dan penerangan yang jelas pada tiap –tiap tema tersebut.Ia membantu untuk kanak-kanak belajar dan mendapat maklumat yang jelas.Laman web ini tidak juga membantu kanak-kanak,ia membantu guru-guru.Bahan yang terdapat dalam laman web ini akan memberi banyak maklumat kepada guru sebagai bahan pengajaran kepada kanak-kanak.Dengan mengunakan laman web ini,kanak –kanak boleh meningkat ilmu pengetahuan persekitaran,daya imaginasi. Ada juga kekurangan yang tedapat  di laman web ini,laman web kurang ceria.Ia akan boleh menyebakan kanak-kanak rasa bosan.

Melebihi 20 jenis tema boleh dipilih.

Melebihi 20 jenis tema boleh dipilih. 

 Tiap-tiap tema mahupun tema sampingannya disusun dengan teratur iaitu daripada huruf A sehingga Z. Susunan seperti ini dapat memudahkan pengguna memilih tema atau tema sampingan yang diingini.
  
 Kaedah seperti berikut telah diadakan untuk memudahkan lagi pengguna memilih tema atau tema sampingan yang diingini.
  
Sebagai contoh, bagi pengguna yang ingin memilih tema sampingan yang berhuruf C, hanya perlu memilih pada huruf C













Ini adalah hasilnya, tiap-tiap tema sampingan yang berhuruf C akan ditunjukkan berserta gambarnya. Hal ini dapat memudahkan lagi pengguna memilih tema sampingan yang diingini
Kaedah berikut juga dapat memudahkan pengguna memilih tema sampingan yang    diingini.
Pengguna boleh memilih tema yang diingini dari berbagai-bagai tema ini.

Sebagai contoh, tema sampingan yang ingin dipilih oleh pengguna adalah berkaitan dengan sains, hanya perlu memilih perkataan sains.
Ini adalah hasilnya. Pengguna boleh memilihi tema sampingan yang dia ingini dari pelbagai tema sampingan ini.

*Mengandungi maklumat yang banyak dan berserta dengan gambar/animisme.



 * Terdapat rujukan yang lain untuk menyumbangkan maklumat yang lebih banyak kepada         pengguna.
 KELEMAHAN
  Kekurangan warna yang berwarna-warni untuk menarik perhatian.




Laman web ini sesuai kepada kanak-kanak yang berumur tertentu sahaja.

No comments:

Post a Comment