Wednesday 8 February 2012

http://www.kidsclick.org/

HOMAPAGE
 


Anda tidak perlu risau membiarkan kanak-kanak ‘bermain’ dengan enjin carian ini. Hal ini kerana pengurus laman KidsClick memastikan tiada laman sesawang yang tersenarai di sini yang bersifat ganas, melibatkan kebencian atau berkaitan aktiviti haram.

KidsClick menyenaraikan lebih kurang 5,000 laman sesawang yang disimpan dalam pelbagai kategori. Sebagai tambahan Laman Common Sense Media (commonsensemedia.org) yang membuat penilaian terhadap laman ini menyatakan bahawa ia sesuai untuk kanak-kanak berumur 8 tahun dan ke atas.

Kanak-kanak boleh mencari pelbagai maklumat di Kids Click ini daripada pelbagai kategori yang telah disenaraikan antaranya ialah Health and Family, Literature, Machines and Transportation, Reading, writing and Speaking, Science and Math, Society and Government serta lain-lain kategori. Ataupun kanak-kanak boleh mencari info yang dikehendaki berdasarkan carian huruf abjad a,b,c,d,...
 


Selain itu, KidsClick menghubungkan pencarian kanak-kanak kepada 'Digital Media' seperti pictures, sound dan music. Melalui penghubung yang telah disenaraikan oleh KidsClick dalam ruangan 'Digital Media', kanak-kanak akan memperolehi maklumat atau info yang lebih menarik, meneroka sesuatu yang baru yang tidak pernah dialami sebelum ini. 
KisdsClick turut memudahkan pencarian menghubungkan kanak-kanak dengan dunia internet sekarang melalui ''Dewey Decimal Search'' seperti 000s, 004s-005s, 130s, 200s, 300s, 400s, 630s-640s, 789-792 sehinggalah pencarian yang terakhir iaitu 900s. 



No comments:

Post a Comment